Kiitos jälleen työnantaja-asiakkaillemme palautteesta, jota olemme saaneet työnantajien asiointikanaviin ja digitaalisiin palveluihin liittyen. Kokosimme alle vastauksia meille lähetettyihin kysymyksiin.
Avaintiedot-palvelu
Tilastot ja tunnusluvut
Asiakkaan palaute: Vähän epäselvää edelleen mikä on mitä, jos harvakseltaan käy - mutta muuten hyvä. Vähän sekavalta tuntui, on niin paljon eri käsitteitä.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta. Käsitteistä kannattaa kysyä vaikkapa tarkemmin asiakastuestamme: kevapalvelu(at)keva.fi. Näin saamme myös meille tärkeää tietoa siitä, mitä kohtia erityisesti pitäisi ohjeissamme selkiyttää.
Asiakkaan palaute: Tulosteet ovat selkeät. Ainoa puute oman työnantajani kohdalla on tietojen puute. Pienenä työnantajana tilastoinnista ei niin paljon ole hyötyä kuin suuremmassa yksikössä. Lisäksi saamme tarvitsemamme tiedot kirjanpidosta.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta. Henkilötietosuojan vuoksi Avaintiedoissa ei pääsääntöisesti näytetä alle kuuden henkilöryhmän tietoja.
Kyselyt
Asiakkaan palaute: Raportointi oli selkeä, mutta itse exceliä tuli muokata turhan paljon - joka vie turhaa työaikaa tehdä kuukausittain ja kahteen kertaan (Vael ja JuEL).
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta. Kyselyihin liittyvää kuukausittaista excel-muokkaustarvetta (Vael ja JuEL) on vaikea hahmottaa ilman lisätietoja, mutta tarvittaessa kannattaa aina ottaa yhteyttä asiakastukeemme kevapalvelu(at)keva.fi. Otamme mielellämme vastaan myös palveluidemme kehittämisehdotuksia.
Asiakkaan palaute: Hakuammuntana meni, mutta onnistui lopulta
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta. Hienoa kun onnistui, mutta mahdollisissa ongelmatilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä asiakastukeemme kevapalvelu(at)keva.fi.
Asiakkaan palaute: Vaikutti toimivalta.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta, mukava kuulla.
Tietojen tallennus Avaintietoihin
Asiakkaan palaute: En löytänyt selkeitä ohjeita. Täytyy katsoa uudelleen ja tulostaa. Video olisi näppärä, kun ensimmäistä kertaa tietoja tallettaa.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta. Lisäämme ohjevideoita, ja tietojen toimitukseen saa apua myös asiakastuestamme kevapalvelu(at)keva.fi.
Asiakkaan palaute: Yritin ymmärtää, miten saan Avaintiedot käyttöön. En ymmärtänyt. Jos on jo tunnukset ja käyttöoikeudet yrityksen tietoihin, niin miten voi olla niin vaikeaa ottaa uutta palvelua käyttöön?
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta, pahoittelen hankaluutta asiassa. Avaintiedot saa heti käyttöön hyväksymällä palvelun käyttöehdot. Kirjaudu työnantajan verkkopalveluun, napauta Avaintiedot-otsikkoa, jolloin sinua pyydetään hyväksymään palvelun käyttöehdot. Sinulla tulee olla Suomi.fi-valtuus ”Eläkevakuuttajan palveluihin rekisteröityminen”. Apua palvelun käyttöönottamiseen saat myös asiakastuestamme kevapalvelu(at)keva.fi.
Eläkemaksut
Asiakkaan palaute: Haen täältä etupäässä KuEL- ja VaEL-kuukausilaskujen liitteet ja ne ovat aina löytyneet helposti, kun tietää, mistä niitä hakea. Ne osat ovat selkeitä mitä itse käytän.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta!
Työnantajan verkkopalvelu
Asiakkaan palaute: Tuo viestiosio kaipaisi uudistusta. Se on vähän outo. Ja kyselyt Kevalta tulevat meidän palvelupyyntöjärjestelmään siten, että palvelupyynnön perusteella ei tiedä kenestä henkilöstä on kyse.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteesta! Palvelukeskuksilla on omat järjestelmänsä, jotka välittävät tiedon uudesta viestistä eli ns. heräteviestin tai ”palvelupyynnön” organisaation sisällä. Heräteviesteissä, jotka voivat koskea esim. palvelussuhdeasioita, ei kuitenkaan koskaan lue, ketä henkilöä itse viesti koskee. Tällä tavoin varmistamme yksittäisen työntekijän tietosuojan.
Asiakkaan palaute: Viestipalvelussa on pari viestiä, joita ei ole kukaan palkkahallinnossa kuitannut luetuksi. Mietin täällä pitäisikö minun hoksauttaa heille, että käyvät kuittaamassa omat vastauksensa. Ulkoistettuun palveluun ei taida saada lähettyä suoraan muistutusta Kevan sivulta?
Asiakaspalvelumme vastaa: Kun ottaa viestin käsittelyyn, mutta ei ehkä heti vastaa siihen, kannattaa klikata ”Ota käsittelyyn” -painiketta. Tällöin myös Viesti-osion etusivulla näkyy viestiä hoitavan henkilön nimi.
Asiakkaan palaute: Voisiko työnantajalle lähetetty paperinen posti näkyä myös täällä asiointipalvelussa sähköisenä? Tietysti tietoturva huomioon ottaen.
Asiakaspalvelumme vastaa: Työnantajalle osoitetut viestit, jotka liittyvät eläkehakemusten käsittelyyn, voi vastaanottaa Viestit-osioon. Viestien lukemiseen tarvitaan tietyt Suomi.fi-valtuudet. Viestien liitteet voi toki tarvittaessa tulostaa. Viestit säilyvät Viestit-osiossa kaksi vuotta.
Asiakkaan palaute: Hyvin sujui, helposti löytyi viestit.
Asiakaspalvelumme vastaa: Mukava kuulla, että olet ottanut Viestit-osion käyttöön.
Asiakkaan palaute: Ulkoasu on sekava. Palvelun käyttö oli ylipäätään sekavaa.
Asiakaspalvelumme vastaa: Pahoittelen, että koet Viestit-osion käytön sekavana. Käyttö perustuu Suomi.fi-valtuuksiin. Kuhunkin aiheeseen liittyvät viestit voi lukea ja lähettää tietyillä valtuuksilla. Sivun otsikon alla on käyttöohjeet sekä listaus siitä, millä Suomi.fi-valtuudella voi käyttää mitäkin aihetta.
Asiakkaan palaute: Snabbt svar på meddelandet
Asiakaspalvelumme vastaa: Tack för din respons.
Asiakaspalaute: Tarkistin, mitä oikeuksia minulla on. Toivoisin selkeästi tiedotteen itselleni niistä oikeuksista, joita minulla on näillä sivuila.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kaikki Suomi.fi-valtuuksia ylläpidetään omassa organisaatiossa. Kevalla ei ole tiedossa, mitä valtuuksia organisaatioissa on myönnetty. Voit kuitenkin tarkistaa omat Suomi.fi-valtuutesi Suomi.fi-palvelussa (suomi.fi).
Verkkosivuiltamme löytyy myös tieto, mihin Kevan Suomi.fi-valtuudet oikeuttavat työnantajan verkkopalvelussa.
Asiakaspalaute: Sivut ovat selkeät ja johdonmukaiset, kiitos vuosien kehitystyöstä.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteestasi.
Asiakaspalaute: Hyvää yhteistyötä ja selkeät tiedot. Vielä kun saisi sähköpostiherätteet uusien tietojen saapumisesta Kevan työnantajan verkkopalveluihin, se olisi hyvä ja tervetullut kehitys.
Asiakaspalvelumme vastaa: Kiitos palautteestasi. Huomioimme sen verkkopalvelun kehittämisessä.
Asiakaspalaute: Som ny kontaktperson har jag blivit kontaktad och haft fin genomgång via teams och mera infotillfällen inbokade
Asiakaspalvelumme vastaa: Tack för din respons.