Työnantajan verkkopalvelu

Kevan työnantajan verkkopalvelussa voit asioida työnantajien eläkkeisiin ja eläkemaksuihin liittyvissä asioissa. Palvelu on käytössäsi ympäri vuorokauden. Palvelussuhderekisteri on käytössäsi arkisin klo 8.00 - 19.45.

Kirjaudu palveluun sivun ylävalikon Kirjaudu-linkistä. Siinä tiedotamme myös mahdollisista käyttökatkoista ja häiriötilanteista.

Kevan työnantajaan verkkopalveluun kirjaudutaan Katso-tunnisteella. Katso-tunnistautuminen poistuu käytöstä 2019 loppuun mennessä ja korvataan Väestörekisterikeskuksen Suomi.fi-tunnistuksella eli vahvalla sähköisellä tunnistuksella. Muutos koskee myös Kevan työnantaja-asiakkaita: vuoden 2020 alusta Katso-tunnisteella ei voi enää tunnistautua Kevan työnantajan verkkopalveluun.

Katso-tunnisteiden sijaan siirrytään käyttämään vahvaa sähköistä tunnistamista eli käytännössä pankkitunnisteita, mobiilivarmenteita tai varmennekortteja. Kaikki työnantajan verkkopalvelun käyttäjät tunnistautuvat vuoden 2020 alusta lukien vahvalla tunnisteella, vaikka Katso-roolit olisivat edelleen käytössä. Kevan työnantajanverkkopalvelun tunnistautumisen yhteydessä järjestelmä tarkistaa, onko kirjautuvalla henkilöllä Katso-rooleja tai Suomi.fi-valtuudet.

Työnantajan verkkopalvelussa on

  • Avaintiedot-palvelu (kunta- ja kirkkotyönantajille), jonka avulla saat tietoa siitä, millaisia kustannuksia työkyvyttömyys organisaatiollesi aiheuttaa ja mitä ilmiöitä on kustannusten taustalla. Lue lisää Avaintiedoista.
  • eläkemaksut, jossa on tietoja työnantajakohtaisista eläkevakuutusmaksuista.
  • palvelussuhderekisteri, jossa voit tarkastella tai lisätä, muokata ja korjata henkilöstön palvelussuhde- ja ansiotietoja ajalla 1.1.2005 – 31.12.2018. 
  • tilastot, joka sisältää työnantajakohtaisia eläketilastoja ja -ennusteita. Kuvaus verkkopalvelun tilastoista.
  • eläkevastuiden laskentapalvelu, jossa kunta tai kuntayhtymä voi tilata eläkevastuiden laskennan itse maksamilleen eläkkeille.
  • tiedotteet ja uutiset työnantajille
  • omat yhteystietosi, joita voit ylläpitää Kevan asiakasrekisterissä
  • työnantajaasi liittyvät tiedot, joita voit seurata tai ylläpitää Kevan asiakasrekisterissä.  
  • viestit - voit lähettää ja vastaanottaa viestejä ja liitteitä suojatussa yhteydessä.
  • oman asiakaspäällikkösi, kuntoutus- ja työkyvyttömyysasiantuntijasi yhteystiedot.

Tutustu työnantajan verkkopalveluun tästä (ohje pdf).