Webbtjänsten för arbetsgivare
I Kevas webbtjänst för arbetsgivare kan du bland annat följa frågor kring pensionsavgifter och använda tjänsten Nyckeluppgifter i vilken du också kan göra arbetshälsoenkäter och granska arbetsgivarspecifika statistiker.
Tjänsten är tillgänglig dygnet runt. Du har tillgång till anställningsregistret vardagar kl. 8.00–19.45.
Logga in i tjänsten via länken Logga in högst upp på sidan. Vi informerar där också om eventuella serviceavbrott och störningar.
Webbtjänsten för arbetsgivare fungerar bäst med den senaste versionen av webbläsaren Chrome eller Edge.
Hur loggar jag in i webbtjänsten för arbetsgivare?
För inloggningen krävs något av följande Suomi.fi-identifieringsverktyg:
- Bankkoder (måste vara personliga)
- Mobilcertifikat / Mobil ID.
- Certifikatkort kan vara ett identitetskort som innehåller ett medborgarcertifikat eller ett organisationskort med ett organisationscertifikat. Identitetskort beviljas av polisen medan Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata beviljar organisationskort. Läs mer om certifikatkort på Myndigheten för digitalisering och befolkningsdatas webbplats: Certifikat och kort för organisationer (dvv.fi).
Vad är Suomi.fi-identifikation?
Suomi.fi-identifikation är den gemensamma identifieringstjänsten för den offentliga förvaltningens e-tjänster. Tjänsten används i e-tjänster där användaren måste identifieras på ett tillförlitligt sätt. Det är datasäkert att använda e-tjänster när du har identifierat dig.
När du för första gången loggar in ska du registrera dig
Suomi.fi-fullmakter i webbtjänsten för arbetsgivare
Suomi.fi-fullmakter och Kevas webbtjäst för arbersgivare.pdf (228 kb)
Frågor om Suomi.fi-fullmakter?
Kolla sidan Vanliga frågor när du för första gången använder webbtjänsten för arbetsgivare.
Vanliga frågor och svar.pdf (61 kb)
Läs om Suomi.fi-fullmakter, om beviljande, skeden, typer av fullmakter och olika situationer på
I webbtjänsten för arbetsgivare ingår följande:
- Nyckeluppgifter och enkäter, där får du information om hurdana kostnader arbetsoförmåga förorsakar din organisation och vad kostnaderna beror på eller genomför Kevas arbetshälsoenkät. Mer information om: Nyckeluppgifter
- Pensionsavgifter med information om pensionsförsäkringsavgifterna i enlighet med betalningsstrukturen som följer de olika pensionslagarna.
- Anställningsregistret, där du kan kolla eller lägga till, redigera och korrigera uppgifter om personalens anställningar och inkomster 1.1.2005 – 31.12.2018.
- Statistiker med pensionsstatistik och -prognoser per arbetsgivare.
- Ansökan av arbetslivsutvecklingspengar (för kommunala och kyrkans arbetsgivare).
- Aktuellt med meddelanden och nyheter.
- Dina kontaktuppgifter i Kevas kundregister, som du kan uppdatera.
- Uppgifter om arbetsgivaren i Kevas kundregister, som du kan kolla eller uppdatera.
- Meddelanden - du kan skicka och ta emot meddelanden inklusive bilagor via en skyddad förbindelse.
- Kontaktuppgifter