Vi undersöker nöjdheten hos våra kunder som fått pensionsbeslut

Keva Pensioner
Keva Pensioner

I månadsskiftet september - oktober kommer Keva att skicka en enkät till omkring
5 000 kunder som nyligen har fått ett pensionsbeslut. I enkäten undersöker vi hur nöjda våra kunder är med våra tjänster.

Enkäten skickas per e-post till de kunder vars e-postadress Keva har kännedom om och till andra postas enkäten per brev. Enkäten genomförs i samarbete med kommunikationsbyrån VCA, vilket betyder att e-posten eller blanketten skickas till kunderna från VCA.

I enkäten undersöker vi hur Keva ytterligare kunde förbättra kundbetjäningen och ärendehanteringen.

- Vi tar kundresponsen på allvar och behandlar olika typer av respons inom hela Keva. Vårt mål är att privatkunderna ska kunna sköta sina ärenden med Keva flexibelt. Syftet med enkäten är att få en överblick över dels våra starka sidor och dels vad vi kunde göra bättre, säger kundupplevelsechef Maija Lahdenniemi.

- Keva genomför liknande enkäter varje år. Därtill samlar vi på fortlöpande basis respons i Kevas olika kanaler för ärendehantering. Man kan skicka respons till exempel med den responsblankett som finns på vår webbplats eller via QR-koden i slutet av pensionsbeslutet som öppnar en enkätblankett i mobilen, säger Lahdenniemi.

Ytterligare information

Kundupplevelsechef Maija Lahdenniemi, maija.lahdenniemi[snabel-a]keva.fi,
tfn 020 614 2600