Vi mäter kundnöjdheten

Keva Pensioner
Keva Pensioner

I månadsskiftet oktober–november skickar Keva en enkät till sina ca 15 000 privatkunder som nyligen har fått sitt pensionsbeslut eller som har kontaktat Kevas kundtjänst.

I enkäten undersöker vi hur Keva ytterligare kunde förbättra kundbetjäningen och ärendehanteringen. Vi frågar bland annat hur sannolikt kunden skulle rekommendera Kevas tjänster för andra.

- Vårt mål är att privatkunderna ska kunna sköta sina ärenden med Keva så flexibelt som möjligt. En rekommendation är en fungerande och allmänt använd mätare på hur väl betjäningen har lyckats, säger kundupplevelsechef Maija Lahdenniemi.

Enkäten genomförs en gång per år och den här gången ansvarar kommunikationsbyrån VCA för den. De kunder vars e-postadress Keva har uppgift om svarar elektroniskt medan de övriga kunderna i samplet får en pappersblankett.

- Nu baserar sig kundnöjdhetsenkäten på ett sampel men elektronisk ärendehantering ökar ständigt. Det är möjligt att vi i framtiden ber att få respons på webben av alla kunder som har fått pensionsbeslut av Keva. Redan nu finns det en länk till en responsblankett i pensionsbeslutet och kunden kan lämna respons via den, säger Maija Lahdenniemi.

För ytterligare information:

Maija Lahdenniemi, maija.lahdenniemi[snabel-a]keva.fi, tfn 050 375 533