Tero Manninens karriärberättelse: Från kommunikation till kundrelationer

Karriärberättelse
Karriärberättelse

När Keva utvecklar webbtjänster för kunderna har Tero Manninen garanterat ett finger med i spelet. Tero som är chef för utveckling av kundrelationer inom IT jobbar bland annat med att vidareutveckla Kevas digitala tjänster.

- Världen förändras ständigt och också webbtjänsterna måste uppdateras. Tjänsterna utvecklas utifrån både Kevaanställdas och kundernas erfarenheter. I fjol startades kundrådsverksamheten och vi ordnar också workshoppar för kunderna. Vi har fått en massa bra idéer, säger Tero.

Tero beskriver sitt arbete som utmanande. I det ingår såväl möjligheter som begränsningar. Men med fokus på möjligheterna blir resultatet alltid belönande.

- Kevas verksamhet har inverkan på samhället, vår kundkrets är stor och intressant och pensionerna är en viktig del av människornas liv. Det gör arbetet meningsfullt.
Tero började på Keva för drygt sex år sedan. I början jobbade han inte med kundrelationer utan var chef för kommunikationen. När organisationen förändrades började han leda ett kundrelationsprojekt och stannade där.

- Keva är en bra arbetsplats. Här har man karriärutvecklingsmöjligheter och utbildning erbjuds också. Det är inte heller fy skam att det är roligt på jobbet och att det blir många goda skratt.

Teros top 3 på Keva:

• Kunderna
• Trevliga arbetskamrater
• Utvecklingsmöjligheterna