Riina Koskela-Manninens karriärberättelse: ”Kunden är kung”

Karriärberättelse
Karriärberättelse

Den här kvinnan vet nästan allt om kundservice och kundarbete. Under sin studietid skrev Riina Koskela-Manninen också sin pro gradu-avhandling om kundrådgivning och god förvaltningssed, och hon har fortsatt systematiskt på samma linje.

I sitt nuvarande arbete som chef för arbetsgivarteamet vid enheten för kundrelationer sörjer Riina för att Kevas kundchefer, utbildare och andra sakkunniga i teamet kan sköta sitt arbete på bästa möjliga sätt.

- Direkta kundkontakter och planmässig, högklassig och kundorienterad skötsel av kundrelationer via olika kanaler fungerar som en röd tråd i det här arbetet. I fortsättningen kommer vår existens allt mer att uttryckligen bero på kunden, kunden är alltså verkligen kung, sammanfattar Riina.

Just nu sker det stora förändringar i vår omvärld. Riina anser att man borde ta förändringarna som en möjlighet och som ett privilegium att få vara med om de historiska omvälvningarna.

- Vi har en utmärkt chans att vara med och påverka och hjälpa kunder att genomföra krävande förändringar. Våra sakkunniga kan verkligen sin sak och har sådan specialkompetens som inte hittas någon annanstans på samma nivå, vi gör ett värdefullt arbete. Vi delar med oss av vår expertis i förberedelserna för vård- och landskapsreformen med sikt på år 2020. Vi arbetar och utvecklas tillsammans med kunderna.

Riina, som kom till Keva från Statskontoret för ungefär sex år sedan, berömmer Keva som en flexibel arbetsplats som tar arbetstagarna i beaktande och med gott om möjligheter att avancera. Det finns många olika alternativ och stigar.

- Kevas vardag har moderna drag, bland annat flexibla möjligheter till distansarbete, en trivsam flexkontorsmiljö som ständigt utvidgas samt konkurrenskraftiga personalförmåner. Även dessa områden har utvecklats positivt under de senaste åren.

Riinas top 3 på Keva:

• Motiverande och engagerande arbetsuppgifter
• Jättebra arbetskamrater
• Flexibla arbetsmöjligheter


Läs mer