Keva förnyar sin organisation

Keva
Keva

På grund av en omorganisering inleder Keva samarbetsförhandlingar som omfattar alla Kevas anställda, dvs. ca 530 personer. Keva har inte för avsikt att säga upp personal.

Kevas styrelse godkände en ny strategi i mars 2019. Till följd av den nya strategin inledde Keva arbetet med att lägga om organisationen och ledningssystemet hösten 2019. 

Kevas styrelse har tidigare i år beslutat om ändringar i Kevas ledningssystem och sammansättningen av ledningsgruppen. Avsikten är att under våren forma om Kevas verksamhet till smidigare processhelheter. Vid samarbetsförhandlingarna behandlas omorganiseringens konsekvenser för personalen.

De centrala målen med omläggningen av organisationen och ledningssystemet är att effektivisera verksamheten och förbättra kundservicen samt att upplösa interna gränser inom organisationen. 

– Keva strävar efter den bästa kundupplevelsen och den effektivaste verksamheten i arbetspensionsbranschen samt en spetsposition som investerare.  Framöver bygger vi en övergripande tjänst för kunderna genom processer som utgår från deras behov, säger verkställande direktör Timo Kietäväinen.

Den nya organisationen avses träda i kraft den 1 juni 2020. 

Tidigare nyhet om ändringar i sammansättningen av ledningsgruppen

Ytterligare information:
Timo Kietäväinen, verkställande direktör, tfn 0400 486 043
Mika Gylén, HR-direktör, tfn 040 836 8122