Du som har hand om anmälningstrafiken, du ser väl till att uppdatera din kontaktinformation?

Arbetsgivarens anvisningar
Arbetsgivarens anvisningar

Keva utreder kontinuerligt uppgifter om pensionerade personers anställningar av dem som arbetsgivarna utsett som skötare av anmälningstrafiken. En förutsättning för att kunna ta reda på uppgifterna är att Keva har tillgång till uppdaterad kontaktinformation.

Det lönar sig att då och då kontrollera att kontaktinformationen är uppdaterad. Du kan kontrollera informationen i webbtjänsten för arbetsgivare under Arbetsgivarens uppgifter – Administrering av kontaktpersoner.

Ändringar i kontaktinformationen till skötaren av anmälningstrafiken ska anmälas till Keva per e-post på adressen palvelussuhderekisteri[at]keva.fi.

Varför frågar Keva efter anställningsuppgifter?

Keva utreder gamla anställningsuppgifter med stöd av lag när uppgifterna påverkar personens rätt till pension. Därför är det av största vikt att kontaktinformationen till skötaren av anmälningstrafiken är korrekt.