Varo mahdollisia huijausviestejä

Eläkkeet Korona
Eläkkeet Korona

Keva ei koskaan pyydä asiakkaitaan ilmoittamaan henkilötietojaan tai maksuyhteystietojaan puhelimessa, tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Kevan nimissä on mahdollisesti yritetty kalastella asiakkaidemme tilitietoja.

Keva ei koskaan pyydä asiakkaitaan ilmoittamaan henkilötietojaan tai maksuyhteystietojaan puhelimessa, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Jos muussa eläkeasiassa lähetämme sinulle Kevasta sähköpostin tai tekstiviestin, ne eivät koskaan sisällä linkkejä.

Älä koskaan luovuta pankkitunnuksia tai salasanojasi kenellekään, äläkä anna valtakirjaa tai tilitietoja tekstiviestillä tai sähköpostilla. Älä myöskään avaa linkkejä tällaisista viesteistä. Jos saat tällaisen viestin, poista viesti.

Miten asioin turvallisesti eläkeasioissani?

Eläkkeen maksua varten voit ilmoittaa tilinumerosi turvallisesti Omat eläketietosi -palvelussa. Pyydämme tilitiedot eläkkeen maksamista varten aina kirjallisesti tai sähköisesti tunnistautuneena Omat eläketietosi -palvelun kautta. Emme koskaan pyydä tai ota vastaan tilinumeromuutoksia puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Jos Omat eläketietosi -palvelun käyttö ei ole sinulle mahdollista, voit toimittaa maksuyhteystietosi Kevaan postitse kirjallisena joko omalla tai edunvalvojan allekirjoituksella varustetulla ilmoituksella. 

Myös muita eläkeasioitasi hoidat turvallisesti kirjautuneena Omat eläketietosi -palvelussa tai kirjepostilla.

Jos tarvitset apua verkkopalvelumme käytössä, voit soittaa puhelinpalveluumme 020 614 2837. Voit olla yhteydessä edellä mainittuun numeroon myös epäselvissä tapauksissa.