
Välkommen att bekanta dig med hur du använder Meddelanden-sektionen i arbetsgivarens nättjänst och vilka Suomi.fi-fullmakter som krävs.
Under år 2025 kommer leveranssättet för meddelanden från Keva som rör handläggningen av pensionsansökningar att förändras. Meddelandena kommer inte längre att skickas via e-post eller brevpost, utan enbart via Meddelanden-sektionen i arbetsgivarens nättjänst.
I detta infopass får du en kort översikt över kanalövergången, hur du bäst förbereder dig och hur Meddelanden-sektionen används. Du får också information om de Suomi.fi-fullmakter som krävs i arbetsgivarens nättjänst. Vi berättar även hur man ska agera om ingen i organisationen har Suomi.fi-fullmakter. Det finns möjlighet att ställa frågor under infopasset.
Evenemanget riktar sig till HR-experter hos Kevas arbetsgivarkunder.
Vi skickar deltagarlänken senast dagen före evenemanget.
Vi ordnar ett likadant tillfälle även den 4.9.2025.
Program
Välkommen!
Klo 09:00
Vad är meddelanden som rör handläggningen av pensionsansökningar? Vad innebär de meddelanden som Keva skickar i samband med behandlingen av pensionsansökningar? Meddelanden-sektionen i arbetsgivarens nättjänst. Den del av arbetsgivarens nättjänst där Keva framöver kommer att leverera meddelanden som rör pensionsärenden. Hur ska arbetsgivaren agera när meddelandena flyttas till Meddelanden-sektionen? Vilka åtgärder behöver arbetsgivaren vidta när meddelandena börjar levereras via nättjänstens Meddelanden-sektion?
Informationen avslutas
Klo 09:30