Ilona-neuvontabotti on toiminut Kevan verkkosivuilla asiakaspalvelun tukena nyt reilun kuukauden ajan. Aloitus on ollut vahva, parhaimmillaan Ilona on palvellut 350 asiakasta päivässä.
Ilona-neuvontabotti on chatbot-ohjelma, robotti, jonka toiminta perustuu ennalta määriteltyihin sääntöihin. Niiden avulla neuvontabotti osaa vastata kysymyksiin tietyssä aiheissa tai ohjata oikean tiedon lähteelle. Asiakasneuvojamme kehittävät Ilona-neuvontabottia jatkuvasti sille esitettyjen kysymysten perusteella.
Eniten henkilöasiakkaat kysyvät Ilonalta eläkkeen maksupäivistä, eläkkeen hakemisesta ja työeläkeotteesta ja työnantaja-asiakkaat tulorekisteristä, eläkemaksuista ja Avaintiedot-palvelusta.
Asiakkaat ovat ottaneet Ilonan ilahtuneina vastaan ja antaneet myös arvokasta palautetta Ilonalle – opittavaa ja kehitettävää on vielä. Tässä muutamia palautteita:
”Vastaus tuli nopeasti ja oli selkeä”
”Kehitettävää vielä paljon, mutta hyvällä tiellä varmaan olette.”
”Hyvin toimi - ja vieläpä joulupäivänä :)”
”Vastaa näköjään vain yleisiin kysymyksiin, jotka löytää jo ohjeista”
”Löysin vuosikirjeet omat asiakirjat ja siltä sivulta maksu- ja vuosikirjeet”
” Hyvää palvelua Ilonalta, kiitos!”
Tämän vuoden aikana Ilona siirtyy palvelemaan asiakkaita myös Omat eläketietosi -palveluun ja työnantajan verkkopalveluun.
Vaikuttaa siltä, että Ilona-neuvontabotti on solahtanut hyvin osaksi asiakkaiden neuvontapalvelua 😊