Rådgivningsroboten Ilona har betjänat kunderna flitigt på Kevas webbplats på finska under ett par månader och den har blivit en fast del av rådgivningsverksamheten. Nu har Ilona också blivit utbildad i att betjäna på svenska!
Rådgivningsroboten Ilona är en chatbot vars verksamhet är baserad på förutbestämda regler. Med hjälp av reglerna kan Ilona svara på frågor om vissa ämnen eller styra kunden till rätt informationskälla. Du kan fråga Ilona vad som helst om pensioner.
Under våren har Ilona fått utbildning i att betjäna på svenska. Nu är utbildningen slutförd och Ilona har börjat betjäna på Kevas webbplats också på svenska. Våra kundrådgivare utvecklar rådgivningsroboten Ilona fortlöpande på basis av de frågor som ställs till den.
På sommaren kommer Ilona att betjäna kunder på finska också i tjänsten Dina pensionsuppgifter och i webbtjänsten för arbetsgivare. På svenska kommer rådgivningsroboten att fungera i båda nättjänsterna under år 2020.