Kevas sakkunskap bäst i branschen

Keva
Keva

Enligt en kundnöjdhetsenkät som Taloustutkimus Oy genomfört är Kevas sakkunskap bäst i arbetspensionsbranschen.

Enligt kunderna var sakkunskapen också den viktigaste bland de faktorer med inverkan på kundnöjdheten som bedömdes i undersökningen. Också de övriga resultaten av undersökningen som genomfördes i november–december hade för Kevas del förbättrats jämfört med föregående år.

Både Kevas helhetsbetyg och det NPS-tal som mäter kundernas rekommendationsvilja har ökat sedan 2016. I fråga om helhetsbetyget översteg Keva genomsnittet i branschen och är således bland de bästa aktörerna i branschen. Den betydande uppgången i NPS-talet tyder på att rekommendationsviljan har ökat kraftigt jämfört med 2016. Utöver sakkunskap bidrog särskilt flexibel ärendehantering och pålitlighet till viljan att rekommendera Keva.

Enligt Kevas vice verkställande direktör Kimmo Mikander som ansvarar för kundrelationsfunktionen är det betydligt förbättrade resultatet en konsekvens av Kevas långsiktiga arbete: - Det positiva undersökningsresultatet är glädjande eftersom vi på fortlöpande basis satsar på utmärkta kundupplevelser och utveckling av ett kundinriktat verksamhetssätt. Vi har också sådant som ännu måste utvecklas men resultaten påvisar att vi är på rätt väg.

I undersökningen intervjuades 90 kunder hos Keva på uppdrag av Keva. Resultaten jämfördes med resultaten av den undersökning om kundnöjdheten i arbetspensionsbranschen som Taloustutkimus genomförde i november–december 2019. Den branschspecifika undersökningen besvarades av totalt drygt 2 200 beslutsfattare i arbetslivet.