Keva ber aldrig sina kunder lämna ut personuppgifter eller uppgifter om bankförbindelse per telefon, sms eller e-post.
Våra kunder har eventuellt fått phishingmeddelanden i Kevas namn med förfrågningar om kundernas kontouppgifter.
Keva ber aldrig sina kunder lämna ut personuppgifter eller uppgifter om bankförbindelse per telefon, sms eller e-post. Om Keva i andra pensionsärenden skickar e-post eller sms innehåller de aldrig några länkar.
Ge aldrig dina bankkoder eller lösenord till någon annan, och lämna inga fullmakter eller kontouppgifter per sms eller e-post. Öppna inte heller några länkar i sådana meddelanden. Om du får ett sådant meddelande, radera det.
Hur sköter jag mina pensionsärenden tryggt?
Du kan uppge ditt kontonummer för utbetalning av pension tryggt i tjänsten Dina pensionsuppgifter. Vi begär kontouppgifterna för utbetalning av pensionen alltid skriftligen eller via tjänsten Dina pensionsuppgifter, där du ska identifiera dig elektroniskt. Vi begär eller tar aldrig emot ändringar av kontonummer per telefon, sms eller e-post.
Om du inte har möjlighet att använda tjänsten Dina pensionsuppgifter kan du lämna uppgifterna om din bankförbindelse till Keva skriftligen per post med en anmälan som undertecknats antingen av dig själv eller din intressebevakare.
- Läs mer på sidan: Ändring av egna uppgifter
Du kan sköta också andra pensionsärenden tryggt i tjänsten Dina pensionsuppgifter eller per brevpost.
Om du behöver hjälp med att använda vår e-tjänst, kan du ringa vår telefontjänst på 020 614 2868. Du kan ringa detta nummer också i oklara situationer.