Verkkosivu-uudistuksessa kuunneltiin tarkasti asiakkaita

Eläkkeet
Eläkkeet

Helposti löydettävää tietoa helposti ymmärrettävässä muodossa. Näin Kevan verkkosivu-uudistukseen osallistuneet henkilöasiakkaat tiivistävät hyvän verkkosivuston tärkeimmät ominaisuudet.

Eläketalon verkkosivuille tullaan nimenomaan etsimään tietoa, joten sen pitää olla helposti saatavilla. Tätä mieltä ovat Kevan henkilöasiakkaat Maija Humaljoki ja Pasi Urjo, jotka ovat olleet mukana Kevan verkkosivu-uudistuksessa. Urjo oli mukana alkuvaiheen suunnittelussa, jossa haarukoitiin asiakkaiden toiveita, ja Humaljoki pääsi myöhemmin testaamaan, miten uusi sivusto toimii asiakkaan näkökulmasta.

Maija Humaljoki kehuu etenkin tiedon löytämisen helppoutta uudella sivustolla.

- Vanhalta sivustolta tietoa joutui hiukan kaivelemaan, mutta uusi vaikuttaa helppokäyttöiseltä. Tiedot on ryhmitelty selkeästi sen mukaan, onko vasta jäämässä vai jo jäänyt eläkkeelle. Myös sanahaku toimii hyvin.

Helpon löydettävyyden lisäksi asiakkaat toivoivat, että tieto olisi helposti ymmärrettävässä muodossa.

- Etenkin eläkeasiat saattavat tuntua välillä niin hankalilta, että olisi hyvä kertoa niistä niin sanotusti kansankielellä ilman ylimääräisiä kapulakoukeroita. Ehkä nuoretkin sitten kiinnostuisivat eläkeasioista, Urjo sanoo.

Verkkosivu-uudistuksessa onkin kiinnitetty erityistä huomiota juuri näihin asioihin.

- Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana on ollut asiakaslähtöisyys ja kaikki ratkaisut ovat tähdänneet siihen, että sivustosta saadaan mahdollisimman helppokäyttöinen ja selkeä. Sen pitää myös toimia erikokoisilla päätelaitteilla, kertoo verkkopalveluasiantuntija Mari Saarela Kevasta.

Uudistusprojekti aloitettiin haastattelemalla asiakkaita ja projektin edetessä asiakkaat pääsivät arvioimaan tehtyä työtä.

- Saadun palautteen perusteella olemme tehneet oikeita ratkaisuja, mutta sivuston kehittäminen ei tietenkään pääty tähän. Seuraamme jatkuvasti palautetta ja otamme sen huomioon jatkokehityksessä.