Puhelimella entistä suoremmin asiaa käsittelevän asiantuntijan puheille

Eläkkeet Palvelut
Eläkkeet Palvelut

Puhelinpalvelumme kehittyy edelleen. Syyskuun alusta alkaen otamme kokeiluun suomenkielisessä henkilöasiakkaiden asiakaspalvelussa numero-ohjausjärjestelmän, jonka avulla asiakas pääsee nopeammin parhaan mahdollisen asiantuntijan puheille.

Olemme jo aiemmin ohjanneet asiakkaidemme puheluita suoraan sille eläkeasiantuntijalle, joka avoinna olevaa asiaa käsittelee tai on viimeksi käsitellyt. Tämä on vaatinut sen, että asiakas on ollut meihin aiemmin yhteydessä ja meillä on hänen puhelinnumeronsa tallessa.

Numero-ohjausjärjestelmä tulee käyttöön, jos meillä ei ole asiakkaan puhelinnumeroa tallessa. Kun asiakas soittaa meille, hän valitsee ensin puhelun syyn, jonka kautta hän ohjautuu aihetta parhaiten tuntevalle asiantuntijalle.

- Olemme tehneet numero-ohjauksesta mahdollisimman selkeän. Uudistuksen myötä asiakas saa suorempaa ja vaivattomampaa palvelua. Hän saa asiansa kerralla kuntoon ja puheluiden siirtoja ja soittopyyntöjä tulee mahdollisimman vähän, asiakaspalvelujohtaja Taina Uronen kertoo.

Numero-ohjausjärjestelmää kokeillaan marraskuun loppuun ja se on yksi osa henkilöasiakkaidemme kokonaisvaltaista palveluiden kehittämistyötä. Analysoimme kokeilun aikana kertyvää tietoa ja päätämme kokeilun jatkamisesta sen perusteella.