”Joustavaa, selkeää ja perusteellista” – asiakkaat kehuvat sivustouudistusta

Työelämä Työnantajan verkkopalvelu
Työelämä Työnantajan verkkopalvelu

Työnantaja-asiakkaiden toiveet uudelle Keva.fi-sivustolle olivat selkeät: ei turhaa selailua ja klikkailua, vaan selkeyttä ja asiakkaiden kuuntelemista.

Keva.fi-sivustolla käy yli 4000 työnantajien edustajaa päivittäin. Sieltä muun muassa etsitään informaatiota ja pidetään työnantajan tiedot ajan tasalla, joten sivuston käyttämisen on sujuttava helposti ja ripeästi.

- Haluan tarvitsemani asiat nopeasti eikä aikaa saa mennä etsimiseen. Mitä syvemmälle sivustolla joutuu klikkailemaan, sitä nopeammin menevät hermot, nauraa Tuula Kirvesmäki Vantaan kaupungilta.

Hän oli mukana Kevan asiakasraadissa testaamassa uudistuvaa sivustoa ja antoi siitä positiivista palautetta: uusi sivusto on vanhaa käyttäjäystävällisempi, ja liikkuminen siellä on joustavaa.

Myös Tarja Karjalainen Verohallinnosta piti uutta sivustoa selkeänä ja helppona käyttää. Parannettavaakin kuitenkin löytyi.

- En heti osannut rullata sivua tarpeeksi alas, jotta olisin nähnyt kaiken sivulla olevan asian. Myös tekstien fontti olisi saanut olla selkeämpi. Tekstit olivat kuitenkin sisällöltään perusteellisia ja hyvin kirjoitettuja, Karjalainen sanoo.

Asiakasraatilaiset testasivat uudistuvaa sivustoa ennen kuin se muutettiin Kevan uuden brändi-ilmeen mukaiseksi. Samassa yhteydessä myös fontit muuttuivat Karjalaisen kaipaamaan suuntaan isommiksi ja helppolukuisimmiksi.

Sivuston lisäksi kehuja keräsi myös asiakasraatitoiminta.

- Uudistus tehtiin fiksusti, kun asiakkaat otettiin mukaan heti alusta asti. Ihailen suuresti tällaista konseptia ja ottaisin mielelläni sen käyttöön myös omalla työpaikallani, sanoo raadissa mukana ollut Kerstin Ahmarova Metsähallitukselta.