Eläkkeitä hakeneet asiakkaat entistä tyytyväisempiä Kevan toimintaan

Eläkkeet Palvelut
Eläkkeet Palvelut

Asiakkaidemme tyytyväisyys toimintaamme on parantunut viime vuoden vastaavaan tutkimukseen verrattuna. Yhdeksän kymmenestä asiakkaastamme antoi meille yleisarvosanaksi erinomaisen tai hyvän. Tyytymättömiä toimintaamme oli vain kolme prosenttia asiakkaistamme.

Toteutimme syyskuussa tutkimuksen, jossa selvitimme eläkettä hakeneiden asiakkaidemme tyytyväisyyttä Kevan toimintaan. Lähetimme kutsun tutkimukseen noin 6 300:lle asiakkaalle, jotka olivat saaneet meiltä eläkepäätöksen elo-syyskuussa 2018. Tutkimuksen vastausprosentti oli erinomainen, noin 40 %, eli tutkimukseen vastasi noin 2 400 asiakastamme.

Eläkettä hakeneiden asiakkaidemme tyytyväisyys toimintaamme on parantunut viime vuoden vastaavaan tutkimukseen verrattuna. Lähes puolet, eli 45 % asiakkaistamme, antoi meille viisiportaisella asteikolla yleisarvosanaksi erinomaisen ja suunnilleen saman verran arvioi toimintaamme arvosanalla hyvä. Erityisesti vanhuuseläkepäätöksen saaneet asiakkaamme olivat aikaisempaa tyytyväisempiä. Tyytymättömiä toimintaamme oli vain kolme prosenttia asiakkaistamme, he antoivat yleisarvosanaksi huono tai tyydyttävä.

Asiakkaat kiittivät Kevaa erityisesti nopeasta toiminnasta sekä selkeästä ja asiantuntevasta palvelusta. Kevan palvelua kuvattiin ystävälliseksi ja asiointia helpoksi. Helppouden kokemukseen vaikuttaa erityisesti sähköisen eläkkeen hakemisen yleistyminen.

Toki saimme myös kehittämistoiveita. Asiakkaidemme tyytyväisyyteen vaikuttaa selkeästi eläkehakemusten käsittelyaikojen pituus ja se, miten onnistumme pitämään asiakkaat ajan tasalla hakemusten käsittelyn etenemisestä.

Kiitos kaikille tutkimukseen vastanneille arvokkaasta avustanne!

Kaikki palaute käydään läpi huolellisesti ja sen perusteella kehitämme toimintaamme edelleen.