Keva förnyade sin webbplats – fungerar nu med alla terminaler

Keva Pensioner Arbetsgivare
Keva Pensioner Arbetsgivare

Keva förnyade sin webbplats som nu är ännu lättare att använda än tidigare. Den nya webbplatsen offentliggjordes idag. Också Kevas kunder har deltagit i utvecklingen.

Webbplatsen inklusive webbtjänsten för arbetsgivare har ändrats totalt. Ändringen hade kundorientering som utgångspunkt och därför deltog också ett kundråd med Kevas kunder i utvecklingen av webbplatsen.

- Vi tog kunderna med i utvecklingsarbetet redan i det skede då planeringen av den nya webbplatsen inleddes och kundrådet gav oss respons på webbplatsens olika testversioner. Vi samlar också respons på den version som nu har publicerats och utvecklar webbplatsen ytterligare på basis av den, säger webbtjänstspecialist Mari Saarela.

Målet var att göra den nya webbplatsen lätt att använda. Nu är det lättare än tidigare att hitta information och förstå den, och man kan läsa sidorna smidigt med terminaler i olika storlekar.

- Kunden lotsas framåt på webbplatsen utgående från sin situation och hen hittar således de behövliga uppgifterna. Kundresor gör webbplatsen lättare att använda, något som också kom fram i den respons vi fick på testversionerna, säger Tero Manninen, utvecklingschef vid kundrelationsfunktionen.

Också layouten på webbplatsen förnyades. Den är nu förenlig med Kevas nya visuella profil.

Kevas partner i ändringen var Innofactor.

För ytterligare information:

Tero Manninen
Utvecklingschef för funktionen för kundrelationer
tfn 040 707 1508
tero.manninen(snabel-a)keva.fi